10947,20%-0,83
40,73% 0,05
47,32% -0,03
4379,91% 0,11
7024,04% -0,23
Maç çıkışı yaşanan yoğunluğu fotoğraflarla belgeleyen Çankaya, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Trabzon’un sorunu yok diyenlere duyurulur!” ifadelerini kullandı.
“AKILLI KAVŞAK, İLK SINAVINDA SINIFTA KALDI”
Çankaya, açıklamasında, Akyazı mevkiinde inşa edilen akıllı kavşağın trafik sorununu çözmekten uzak olduğunu vurguladı. Geçtiğimiz ay yapılan Belediye Meclis toplantısında bu konudaki uyarılarını dile getirdiklerini hatırlatan Çankaya, “Dün gece Trabzonspor’un ilk maçında ilk sınavına giren akıllı kavşağımızın aklı bu problemi çözmeye yetmedi “dedi.
“YAYA ERİŞİMİ AZALDI, KAOS ARTTI”
Şehir planlamasında yapılan hatalara da değinen Çankaya, Hüseyin Avni Aker Stadyumu’nun yıkılarak yerine deniz doldurularak yapılan Akyazı Stadyumu’nun ulaşım açısından büyük sorunlara yol açtığını belirtti. Eski stadyuma yürüyerek ulaşım mümkünken, Akyazı’daki yeni stada araçla gitmek zorunlu hale gelince trafik yükünün arttığını söyledi.
Ayrıca eski stadın bulunduğu bölgede dört alternatif yol bulunduğunu hatırlatan Çankaya, Akyazı’da bu sayının ikiye düştüğüne dikkat çekti. Sahil şeridinden denize ulaşımın da kısıtlandığını ifade eden Çankaya, bu durumun hem trafik hem de kent yaşamı açısından olumsuzluk yarattığını belirtti. Çankaya, “Akyazı’da daha önce sahilden yararlanıp denizle buluşan insanımızın bu isteği kilometrelerce öteye Darıca- Salacık- Mersin hattına ötelenmiştir. Tüm bunlar trafiğe ekstra yük getirmiştir.” dedi.
“ŞEHİR HASTANESİ KARARI TRAFİK SORUNUNU DERİNLEŞTİRİR”
Aynı bölgeye inşa edilen şehir hastanesi projesine de eleştirilerde bulunan Çankaya, Numune Hastanesi ve Fatih Devlet Hastanesi gibi merkezi konumdaki sağlık tesislerinin kapanma ihtimalinin şehir trafiğini daha da ağırlaştıracağını ifade etti. Hastane devir planlarının kamuoyuyla halen paylaşılmadığını vurgulayan Çankaya, bu durumun belirsizlik yarattığını dile getirdi.
“GÜNEY ÇEVRE YOLU GECİKTİ, KANUNİ BULVARI ÇÖZÜM OLMADI”
Güney Çevre Yolu’nun halen tamamlanmamasını eleştiren Çankaya, bu yol yerine yapılan Kanuni Bulvarı’nın ise hem yüksek maliyetiyle hem de işlevselliğiyle beklentileri karşılamadığını söyledi. Çankaya, “Daha önce pek çok mecrada dile getirdiğimiz üzere güney çevre yolu için geç kalınmış, planlar ortada iken Kanuni bulvarı olarak adlandırılan yol fikri ortaya atılmış ve kamulaştırmalardan dolayı Türkiye’nin en pahalı iç yolu yapılmış ancak çözümden uzak kalmıştır. Bu yanlış tercih tarafımızca mecliste dile getirilince sayın Başkan Ahmet Metin Genç’te bu konuya katıldığını belirtmiştir. Dönemin Ulaştırma Bakanı halihazırda Trabzon milletvekili olan Adil Karaismailoğlu da yakın zamanda yaptığı bir açıklama bu Kanuni Bulvarını içine sinmeyen proje olarak bildirmiştir. Peki bu işin sorumlusu kimdir? Şehrimiz trafiğinin güney çevre yolunu bekleme lüksü yoktur. Öncelikli olarak Söğütlü kavşağı, Haçkalı Baba Hastanesi kavşağı, Düzköy yolu Yaylacık geçiş güzergahı kesintisiz ulaşımı sağlayacak teknik düzenlemeleri beklemektedir.” dedi.
“TIRLARA SAAT SINIRLAMASI, ALTERNATİF ALANLARA DÜĞÜN SALONLARI”
Trafik sorunlarına çözüm önerilerini de sıralayan Çankaya, özellikle yabancı plakalı tırların şehir içi trafiğinde büyük sıkıntı yarattığını belirterek bu araçlara özel depolama alanları oluşturulması ve saat sınırlaması getirilmesini önerdi.
Ayrıca, sahil şeridinde halkın denizle buluşabileceği alanların artırılması gerektiğini belirten Çankaya, Yıldızlı ve Söğütlü gibi bölgelerde alternatif düzenlemelerin yapılmasının şart olduğunu söyledi. Düğün konvoylarının tek bölgeye yığılmasının da trafiği felç ettiğini vurgulayan Çankaya, belediyelere ait alanlarda düğün salonları açılarak bu yoğunluğun dengelenebileceğini ifade etti.